Jak pozbyć się mgiełki lakierniczej

Mgiełka lakiernicza to bardzo poważny problem na wszystkich zakładach lakierniczych, wobec czego też, należy stale szukać nowych rozwiązań powalających na pozbycie się tego problemu. Oczywiście pierwszą rzeczą która może się tutaj nasunąć na myśl, jest zastosowanie odpowiedniego poziomu filtracji powietrza, zarówno tego wprowadzane do wnętrza pomieszczeń lakierniczych, jak i tego, które stale znajduje się wewnątrz. Zobaczmy w takim razie w jaki sposób można zrealizować ten proces, aby powietrze we wnętrzu pomieszczeń produkcyjnych było jak najbardziej oczyszczone i zawierało jak najmniej szkodliwych substancji lotnych, które wywierają negatywny wpływ zarówno na bezpieczeństwo pracy jak i wywierają niekorzystny wpływ na sam proces technologiczny.

Filtracja wstępna.

W pierwszej kolejności, należy tutaj zadbać o to, aby powietrze wprowadzane do pomieszczeń lakierniczych, było pozbawione wszelkich zanieczyszczeń lotnych, które z całą pewnością się w nim znajdują. W tym celu koniecznością jest zastosowanie odpowiedniego systemu nawiewno wywiewnego, zaopatrzonego w odpowiedniej jakości filtry kasetowe, które będą zanieczyszczenia przechwytywać. System ten będzie pełnił jeszcze jedną bardzo ważną funkcję, a mianowicie, będzie odpowiadać za to, aby powietrze odprowadzane na zewnątrz było pozbawione zanieczyszczeń chemicznych, które wywoływałyby negatywny wpływ na środowisko. Jest to więc pierwsza inwestycja i w zasadzie bardzo istotny element zagwarantowania bezpiecznych warunków pracy w warsztatach lakierniczych.

Filtracja wewnętrzna.

Mimo doprowadzenia do pomieszczeń lakierniczych, stosunkowo oczyszczonego powietrza, w dalszym ciągu wewnątrz, w toku procesu lakierniczego, będzie wytwarzana tzw. mgiełka lakiernicza, której należy się pozbyć. Są to lotne zanieczyszczenia chemiczne, unoszące się w powietrzu, które będą wywierać wpływ zarówno na obniżenie komfortu pracy, jak i na zagrożenie bezpieczeństwa przebiegu procesu technologicznego. Dlatego też, mgiełki lakierniczej należy się definitywnie pozbywać, w takim zakresie, w jakim tylko jest to możliwe. Bardzo dobrze sprawdza się w tym zakresie odpowiednio dobrana mata filtracyjna, a w zasadzie większa ich ilość, ulokowanych na podłogach, ścianach i sufitach. Lotne zanieczyszczenia będą osiadać na matach filtracyjnych, we wnętrzu których zostaną związane z zatrzymane celem ich eliminacji z atmosfery lakierni, oraz późniejszej utylizacji.

Generalnie rzecz ujmując, poprzez zastosowanie połączenia mat filtracyjnych, oraz systemów nawiewno wywiewnych, możliwe jest stworzenie komfortowych warunków pracy, i otoczenia bezpiecznego dla procesu technologicznego w lakierniach przemysłowych czy też nawet małych warsztatach lakierniczych. Dlatego też, w każdym przypadku będą inwestycje nieuniknione, na które należy się zdecydować jak najszybciej, aby warsztat mógł spełniać wszystkie wymagania w zakresie BHP oraz zapewnić świadczenie usług na odpowiednio wysokim poziomie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *