Studio fotograficzne, jak otworzyć swój pierwszy biznes

Niemal w każdym mieście dostępne jest profesjonalnie urządzone studio fotograficzne, co za tym idzie wzrasta swoista ich popularność a wiele osób łączy w ten sposób swoją pasję i życie zawodowe, co dla nich jest bardzo adekwatnym rozwiązaniem. Oczywiście stworzenie i dostosowanie takiego miejsca to wcale nie tak małe koszta jak się niektórym wydaje, trzeba również odnaleźć się w tej konkurencyjnej branży.

Czy kolejne studio fotograficzne, jakie zechce otworzyć jest dobrym posunięciem?

Jeśli zastanawiasz się czy kolejne studio fotograficzne w twoim mieście, czyli biznes jaki zamierzasz tworzyć to dobre posunięcie, to powinieneś przede wszystkim przeanalizować sam rynek, a przede wszystkim dostrzec działania ewentualnej konkurencji. Oczywiście nawet w przypadku ich występowania, masz pełne podstawo do tego by uważać, że świadczenie usług fotograficznych może mieć uzasadniony sens. Postaraj się dokładnie ocenić nie tylko ryzyko ale przede wszystkim ilość podmiotów specjalizujących się w danej technice czy rodzaju wykonywanych zdjęć. Powiedzmy, jeśli jest dużo fotografów ślubnych to zdjęcia komercyjne, kulinarne czy nawet realizacja albumów rodzinnych, może się spotkać z popytem na rynku nawet tym lokalnym.

Pamiętaj, iż własne studio fotograficzne to swoisty prestiż

Z jednej strony wielu uznanych fotografów nie posiada stałego miejsca w których realizuje zdjęcia, są tak zwanymi wolnymi strzelcami, z drugiej własne studio fotograficzne to pewien prestiż. Oczywiście powinieneś zdawać sobie sprawę, ile również kosztuje adekwatne jego wyposażenie, bo lokal to sprawa w tym przypadku drugorzędna, i co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Zanim zatem zaczniesz traktować fotografię jak coś ponad pasję i zainteresowanie, przeanalizuj dokładnie czy posiadasz odpowiednie zaplecze finansowe a przy tym rozeznanie w temacie i branży, tak aby przypadkiem nie przecenić swoich możliwości.

1 komentarz

  1. Anna says:

    Warto zastanowić się, co posiada konkurencja w Twoim mieście i ile faktycznie możesz zyskać, ryzykując wejście do branży. Jeśli posiadasz odpowiednie kwalifikacje, talent, owocne portfolio lub specjalizujesz się w czymś, co może Cię wyróżnić to faktycznie gra jest warta świeczki. 🙂 Poza tym warto od samego początku zadbać o odpowiednią organizację czasu i pracy. Mój znajomy polecił mi systemy typu CRM. Obecnie testuję CRM Kamflex i wydaje mi się wystarczający dla małych biznesów typu branża fotograficzna czy kulinarna. Posiada wszystkie niezbędne narzędzia i ułatwia pracę, zwłaszcza jeśli decydujesz się na prowadzenie własnego studia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *